З учнями 9 класів була проведена година спілкування.

Гендерне насильство як нагальна проблема 
порушення прав людини.

Мета: З’ясувати суть поняття «насильство». Розвивати знання про відповідальність своїх дій , вчинків, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки людей. Надати інформацію про те, як можна захистити себе, свою гідність і свої права, але розкрити питання нерозривної єдності прав і обов’язків.

Обладнання: Конституція України, Кримінальний кодекс України, Конвенція ООН про права дитини, плакати «Ні! - насильству», презентація «Що таке насильство».

Хід проведення:
Всупне слово 
   Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж  прояви насильства порушують права людини, принципи  вільного та справедливого існування.
   І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його. 
    Іноді ми не усвідомлюємо, що втягнуті в коло насильства, бо можемо не знати, що певні насильницькі акти щодо нас порушують наші права, честь та гідність, не знаємо своїх прав, як зихистити себе.

Що ж таке насильство? 
(Перегляд  та обговорення презентації.)

3. Гендерне насильство.

    Гендерна дискримінація – це порушення прав людини за статевою ознакою. Гендерне насильство має форми фізичного, сексуального економічного, а також психологічного приниження, яке здійснюється шляхом експлуатації, дискримінації , погроз і репресій.
   Сьогодні кожна третя жінка має рівень доходів, що дорівнює прожитковому рівню. Жінки складають більшість у найбільш соціально-незахищених категоріях громадян. Скрутне матеріальне становище нерідко штовхає жінок на заробітчанство, вони їдуть в основному нелегально, залишаючи малолітніх дітей на своїх родичів, що нерідко означає на призволяще. Окрім того, як правило, наші співвітчизниці змушені перебувати за кордоном у нелегальному статусі, що нерідко призводить до негативних наслідків. Жінки стають об’єктом продажу та подальшої сексуальної орієнтації.
Прекрасна стать у владі складає 53 % населення країни, кількість жіночих організацій росте, а кількість жінок у органах влади зменшується. В часи Радянського Союзу тільки одна жінка займала пост міністра – Катерина Фурцева. На сьогоднішній день в Україні немає жодної жінки, яка займала б пост міністра або губернатора. 

4. Державні закони, які захищають права жінок від гендерного насильства
Статті конституції України

Стаття 3.Людина, її життя, здоров’я, честь та гідність, недоторканість та безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження та забезпечення прав та свобод людини є головним обов’язком держави.

Стаття 21. Усі люди є вільними та рівними  у своїй гідності та правах. Права та свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Стаття 24. Громадяни мають рівні конституційні права та свободи і є рівними перед законом.
Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статті, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання за мовними або іншими ознаками.
Рівність прав жінки та чоловіка забезпечується: наданням жінкам рівних з чоловіками можливостей, у громадсько-політичній і культурній діяльності. У здобутті освіти і професійній підготовці, у праці та винагороді за неї.

Стаття 28. кожен має право на повагу до його гідності.
Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому , що принижує його гідність, поводженню та покаранню.

Стаття 29. Кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність.

Стаття 51. шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки та чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права та обов’язки у шлюбі та сім’ї.

Стаття 55. Права і свободи людини і громадянина захищають судом.

Стаття 59.  Кожен має право на правову освіту.

Вправа « Пам’ятка».

Мета: закріпити в учасників знання, отримані в ході заняття, зв’язати їх з власним життям.
Немає виправдання бездушності, цинізму, агресивності, фантастичній жорстокості. І щоб не потонути в хвилях негативних емоцій гніву, незадоволенності життям, які накладаються на не зовсім здоровий соціальний фон, ми закликаємо всіх батьків берегти в собі людське, поважати в собі людину. Хай сім’я буде для дитини взірцем людяності, доброти і любові.
- І тоді нам не треба буде наголошувати на правах дитини, бо їх ніхто не буде порушувати, а обов’язки батьків по стану утримання і виховання дітей будуть сприйматися не як обтяжливий тягар, а як органічний прояв любові до дитини, підтримки в ній людської гідності та самоповаги. 

Ведучий об’єднує  учасників у три команди, пропонуючи скласти  «Пам’ятку для батьків», «Пам’ятку для вчителів», « Пам’ятку для дітей»,  в якій надати відповідь на запитання:

- Як не допустити або позбутися насильства по відношенню до дитини?

6. Підсумок.
Життя таке коротке! Тому - любіть!
І шкода кожної секунди, яка не наповнена любов'ю.

Piccy.info - Free Image Hosting

Piccy.info - Free Image Hosting

Piccy.info - Free Image Hosting

Piccy.info - Free Image Hosting

Piccy.info - Free Image Hosting